Smag på Aalestrup igen en stor succes

Efter at have smagt på byen fyldte deltagerne torvet i Aalestrup og fortsatte hyggen.

AALESTRUP: 300 deltagere fik forleden en god oplevelse på en tur rundt i Aalestrup, hvor der 12 steder blev serveret lækkert mad og drikke.
”Smag på Aalestrup” blev første gang arrangeret sidste år, og mange så frem til at den gode aktivitet blev gennemført også i år. Billetterne var hurtigt udsolgt, flere stod på venteliste, men der var nogle der desværre ikke blev plads til.

Det er dejligt, at der er så stor opbakning. 300 deltagere er et godt antal, så alt kan afvikles på en god måde for både deltagere og madboderne. Noget vi ikke kunne forudse var vejret, og i dagene op til var der et udfordrende vejr, men denne aften var vejret som bestilt med sol og varme, lige som vi kunne ønske det, siger formanden for Aalestrup Handel & Erhverv, Karl W. Carlsen,
Turen blev indledt på Torvet, hvor der deltagerne blev inddelt i otte hold. Alle mødte op i god tid og stod afventende for at komme ud på turen.

Præcis kl. 17 bød Karl William Carlsen velkommen og gav de sidste instrukser og informationer inden start.
Grupperne blev anført af ”guider” med otte medlemmer fra Lions Club i front.
Første stop på ruten var hos pigerne fra Simested Kro, hvor man smagte på lækre retter, og videre til ”Kennedy” hvor der naturligvis blev serveret nybagte pizza. Hos SuperBrugsen var de klar med bl. a. revelsben og frugt, og uddeler Steen Thimm bød på et glas portvin.

Nu skulle deltagerne videre ad Testrupvej for at besøge pladsen hos XL, hvor ”Ro Under Bøgen” og ”Staudeengen” var samlet og bød på forskellige retter og smagsprøver.
Et nyt samlingspunkt i år var på banestien, hvor Brovejens Frugt uddelte lækre drikke, selvfølgelig lavet på æbler. Videre mødte man Hvam Slagter & Gårdbutik med lækre smagsprøver. Lene og Vagn Christensen servede drikke fra Hancock, og ved Rosenparkens Pavillon stod Dan Sørensen og Henrik Wridt med smagsprøver fra ”Den Gamle Foderstof ” i Gedsted.

Kolde is og fadøl
Igen var der en god spadseretur.
Nu skulle man nemlig tilbage til Torvet, hvor der ventede et skønt kagebord fra ”Byens Bager” og kaffe, som bestyrelsen i ”Aalestrup Seniorer” havde brygget og som ligesom vand til gåturen var sponseret af Rema 1000.
Herfra kunne man også besøge Simested Gårdsalg som havde opstillet deres ”Istrailer” med dejlige is, som var populære i den lune sommeraften, og til sidst var der en kold fadøl hos ”My Way”.
På Torvet var der opstillet borde og stole og duoen ” Borup & Jensen” sørgede for hyggelige toner.
Alle deltagere gav udtryk for, at det igen havde været en fantastisk tur og der var absolut ingen der var sultne, efter den tur.
Alle var begejstrede og håbede, at aktiviteten bliver gentaget til næste år.
Arrangementet var et samarbejde mellem Aalestrup Handel & Erhverv, Lions Aalestrup, Galleri Aalestrup, Aalestrup Seniorer og Carpe Diem.

– Det har været en fantastisk oplevelse, lyder det fra arrangørerne.

-Vi er taknemlige for den store opbakning, der har været. Lige fra vi startede har alle været meget positive, madstederne, deltagerne og alle hjælperne, der var med før og på dagen. Nu skal vi evaluere på arrangementet, men vi er ikke i tvivl om, at alle havde en god og festlig aften, så mon ikke det bliver gentaget næste år, siger Karl W. Carlsen, der var primus motor og var den, der har trukket det store læs i arrangementet.

Del
Vil du læse mere af
Hanne Monrad
Se alle artikler
Kommentér

Vil du læse mere af Hanne Monrad

HAR DU IKKE MODTAGET VESTHIMMERLANDS AVIS?

Udfyld denne elektroniske formular til Budnet, hvis du bor i et af følgende postnumre 8832, 9620, 9631, 9632klik her!

Send en mail til Nordjyske Distribution på reklamation@dnmh.dk, hvis du IKKE bor i ovenstående postnumre eller bor nord for Aalestrup/i Klejtrup området.

Husk at budene tilknyttet Nordjyske Distribution omdeler aviserne frem til torsdag kl. 19.00!