AALESTRUP: Emilie Holmquist Pedersen, Aalestrup, blev årets første student fra Vesthimmerlands Gymnasium i Aars. Hun fik huen på mandag formiddag.
Hele familien stod klar med blomster, bobler og kransekage for at fejre en veloverstået eksamen i dansk.
-Jeg er lidt overvældet. Mine planer nu er at holde et sabbatår, sagde Emilie Holmquist Pedersen, inden hun hejste flaget sammen med student nummer to, Sigrid Kamma Træholt og rektor Jette Rygaard.
De første HHX studenter på Himmerlands Erhvervs og Gymnasieuddannelser sprang ud fredag.
Første student er fra Aalestrup


