En 11 årig dreng “lånte” torsdag sin storebrors el-scooter og tog en tur ned ad Borgergade i Aalestrup.
Her stod Nordjyllands Politi imidlertid klar til at måle farten, og fordi den kørte alt for hurtigt, er el-scooteren blevet beslaglagt.
Politiet kontaktede moren, som hurtigt ankom, talte med politiet og gav sin 11 årige søn en formaning.
Hvor godt storebror tog det, er det andet spørgsmål. Han ejer el-scooteren og brugte den til markræs – det vil sige, muligvis ejede han den, for politiet har indstillet til konfiskation.
Stemningen er nok ikke den bedste mellem de to brødre lige nu, men om nogle år kan de forhåbentlig grine af det sammen, for ingen kom til skade.


